LADA 21047i

2008 - Prosinec - Je úterý 2.11. a já mám konečně doma papír o tom že se mám dostavit na poštu vyzvednout si balíček ve kterém by měl být sdružený přístroj. Konečně se můžu pustit do výroby vrchní kapličky. Tentokrát budu fotit více fotografií abych to měl lépe zdokumentované. Nejdříve ale ještě nějaké fotky toho jak vypadá odhlučnění a taky zároveň tepelná izolace:

Použitý materiál je Mirelon tloušťky 2 a 1 cm včetně Al fólie. Izolace je celoplošně nalepená na střeše a veškeré spoje jsou přelepeny Al fólií. to pro to aby spoje byly tepelně nepropustné. Zatím co izolace byla v autě už nalepena a vesele "tvrdlo" lepidlo ( Unilep H22) tak jsem doma v dílně pokračoval v čalounění stropního panelu. Nejprve jsem do stropu zakomponoval sdružený přístroj. Obkreslil jsem místo kde bude ve stropě a udělal si papírovou šablonu na sklon budíku. Protože jsem to už oměřil přímo v autě a strop pomocí PUR pěny spojil i se zadní částí originálního plastu z 21044 tak jsem teď jen na místo usadil budík, sklonil ho pod spráným úhlem a zatížil kusem železa. Následně čelo zapěnil PUR pěnou a tím by moje práce pro ten den zkončila protože bych musel počkat než PUR pěna vytvrdne.Jenže jsem mohl pokračovat na zadní části. Takže tu jsou fotky první části kapličky a toho jak vypadá spojený strop z 2107 a 2104.

Pokračovalo postupné dodělávání kapličky nejprve jsem ořezal přední část podle budíku a budík opět zapřel kusem železa. Podle čar jsem pak za zadní stranu budíku nafoukal opět PUR pěnu. Aby se mi Pěna nenalepila na budík tak jsem ho zabalil do smršťovací fólie.To je vidět z fotek. Jeden den jsem využil chvíle času a natahal kompletné kabeláž k novým stropním světlům. (použity byly světla z feicie)zapojené jsou tak že zadní svítí pouze s otevřením zadních světel a přední světlo s předníma dveřma. Postupně jsem čalounil i zadní část což byla celkem sranda vzhledem k členitosti zadního plastu. Další fotografie:

Pak jsem se kapličku zabrousil, vyvrtal otvor pro přívod vzduchu k teplotní sondě. Dokončil čalounění zadní části a pustil se do čalounění vlastní kapličky a to ve směru proti zbalému čalounění. Tedy odpředu dozadu. Jako finále jsem dodělal kabeláž pro budík, osadil vypínač, prodloužil kabeláž k čidlu a přívodní kabeláž, otvor pro přívod vzduchu jsem zakryl nerezovou mřížkou. jako poslední jsem zahnul veškeré čalounění po obvodu stropu asi tak 3 cm sesadil čalounění kapličky a čalounění stropu. takže tady jsou fotky jak to celé vypadalo když to bylo ještě mimo auto.

Konečně finále. Tak takhle to vypadá v autě. Co víc dodat.Ještě chybí dodělat stínítka a nějaké drobnosti. ale strop je v autě. Už to vypadaá jak u lidí a ne jak v Apollu 13. Takže konečné foto z auta po osazení.

2008 - Listopad - Tak další měsíc a na autě nic skoro zato jsem se pustil na práci mimo auto. Vydělal jsem ven kompletní strop a protože na návštěvu přijel kamarád Marcel a přivezl mi konečně nepoškozený strop z 2107 takže jsem se pustil do výměny stropu. Fotky budu dávat naráz během několika dní. V podstatě jsem jeden tapecír uřízl v místě zadních stropních madel, druhý naproti tomu jsem přiložil a ten sedl tak že se překryly. Díry po původním stropním světle jsem zaslepil a udělal dva otvory pro světla z felice. Přední díl sedl naprosto přesně asi pro to že přední část Ladovek je sejná, ale zadní část se musela přiupravit. Následně po spojení jsem po obvodu odřezal asi 4mm aby se tam bezproblémů dalo zahnout nové čalounění. Staré jsem ze skořepiny strhnul před tím. Jednak to zavazelo při čalounění, a navíc nebyly na obou shodné takže by to nedělalo dobrotu. Tolik k věcem mimo auto. Na autě jsem po sundání starého koženkového stropu a vyjmutí ocelových vzpěr sundal tu nesmyslnou skelnou vatu a nahradil ji 2cm Mirelonem s hliníkovou fólií. Toto jsem na strop nalepil a veškeré spoje přelepil Al páskou. Tak tahle konstrukce musel vydržet skoro 14 dní protože jsem čekal než mi přijdou palubní hodiny s teploměrem a voltmetrem, které hodlám zakomponovat do stropní části. Ještě jedna milá věc se udála v Listopadu. Hned po dovezení jsem do auta osadil nové přední sklo a zbylá skla začal chystat na pokovení.

2008 - Září a Říjen - Po dlouhé době jsem konečně opět měl čas a to pro změnu dopsat věci na web. Měsíc se sešel s měsícem. Moje předsevzetí že na autě nebudu už nic velkýho dělat padla za své. Blatník jsem očistil od rzi a připravil na osazení. Chtěl jsem jej původně dát na auto do zimy, ale bylo mi jasné že už by to nestihlo projít lakovnou. A tak než nějakou poloviční nebo nedokonalou práci tak raději nic.

Takže jsem se pustil do drobností. Doladil jsem věci okolo zadního plata ještě kousek zbejvá a pohrál si s elektřinou.Od doby co jsem osadil denní světla jsem permanentně zapoměl zhasínat jsem se rozhodl že na co jsou mi denní světla která šetří spotřebu když je pak nechám celý den svítit.. Takže do auta přišel upravený automat rozsvěcování. Upravený pro to že se dá vyřadit pro případ že by nefungoval motor.

Natahal jsem nějakou kabeláž a konečně po roce odkládání se rozhodl opravit vyhřívání zadního okna. Jaké bylo moje překvapení, když fungovalo a to oba opravovaný kousky. Super. Taktéže mi koncem měsíce došly objednané věci z Ukrajiny. Sice ne komplet ale alespoň něco. Přišlo čelní sklo, boční skla gumy do dveří a pak ještě nějaké drobnosti

2008 - Srpen - Po dlouhé době mám chvilku času.a tak jsem se domluvil s Luďkem a pustili jsme se do přetěsnění převodovky. Sice to nebylo výslovně nutné, ale chtěl jsem to udělat. Tak jsme se do toho pustili. Zabralo nám to skoro celý den. Největší problém vzniknul při pokusu povolit šrouby spojující motor a převodovky. Prostě byly utažený tak že ani půlmetrový nástavec nechěl pomoct. Nakonec odolaly a tak se převodovka přestěhovala na stůl, provedlo se očištění a přetěsnění. Rovnou jsme vyměnili i spojkovou lamelu protože už byla na hraně. Převodovka je teď o.k. je o dost tišší a hlavně jde bezproblémově řadit. Jak se převodovka srovná s olejem ATF ukáže čas.

2008 - červenec - Měl jsem nehodu. sice nic vážného ale mám pocuchaný zadní nárazník,levý blatník a světlo. Naštěstí se to spokojilo jen s "tuningem" plechařiny. Nárazník jsem měl nový už za dva dny, světlo ještě ten den. Plechy jsem trochu poopravil za pomoci dubových špalíků. Nový blatník už je na cestě z ukrajiny. Jedinou další změnou je montáž nových potahů sedaček. Takže tady je foto jak vypadají v autě.a taky fotky po té havárce.

2008 - Únor - Tak konečně se trochu oteplilo tak jsem se konečně dostal na práci na auto a protože jsem měl už světla rozdělaná tak jsem se rozhodl to konečně dorazit. Tak jsem to dorazil konečě jsem do světel nacpal Xenonový žárovky. Na podbězích se objevily Balasty a přibyl RJ Xenonů. Dál jsem trochu poupravil kryty světel, protože by tam musely být moc ohnutý kabely od žárovek. No nastala chvíle pravdy. Klik a xenony svítí. Ve dne je to tak že člověk skoro nepozná že svítí, ale v noci je to nářez. Dosvit o 50% větší a podstatně lepší viditelnost. Pustil jsem se i do dokončení rolety do kufru a pak ještě konečeně jsem začal dodělávat masku na auto. Horní část je hotová, teď půjde pod lak a pak na auto. mezitím dorazím ten spodek a snad konečně seženu i ten tahokov a dodělám mřížku a spodní část masky.

2008 - Leden - po dlouhé době jsem se konečně zase dostal na to něco udělat na autě. Alespoň jsem v něm uklidil, vysál ho a protáhl myčkou. To ale není ten hlavní důvod tohodle zápisu. Konečně jsem totiž dokončil přípravu světel pro xenony. Takže na auto přišly již upravené světla. Zmizelo nechutné oranžové plexisklo z vnitřku světel, přeleštil jsem paraboly opravil stínítka pro nové žárovky a taky upravil patici pro žárovky blikrů. Musel jsem protože stávájící oranžové žárovky nahradily žárovičky značky Osram Diadem. Taky přišly nový skla a nový silikon pro zatěsnění. Doufám, že do mě nějakej debil nenacouvá. To by byl trošku průser.

2007 - Listopad - přišla zima začal padat sníh na autě se v podstatě nedá nic pořádnýo dělat. Venku kosa jak v ruským filmu. Co na plat. snad jen to že jsem odhalil příčinu toho proč mi auto špatně startuje.Měl jsem velkej klidovej odběr proudu pře 80mA a vzledem k tomu jezdím hlavně krátké trasy, tak se auto nestíhalo dobíjet. Jako první šel z auta imobilizer. Bral 20mA pak jsem ojevil zkrat v hodinách, a nějaké další drobnsti. Výsledkem je to, že aktuální odběr je jen 36mA což sice není úplně nejméně ale už je to únosné. Problém je že pod tuhle hranici se už nedostanu, protože už není co odpojit. Respektive odpojit by co bylo, ale nelze to odpojit. Další věc bylo osazení rychloběžného startéru z firmy Magneton. Má menší odběr, stejný výstupní otáčky, ale dvojnásobný kroutící moment. Výměna proběhla v pohodě trvalo mi to asi 40 minut a startér s motorem točí teď tak že by se na něj dalo jezdit.. Jediné negativum na které už jsem si tedy zvykl je zvuk startování. Je shodný se zvukem startéru Felicie :-) . Pro případné zájemce dávám fotky startéru cena je 2500 kč plus mínus a doba na objednání asi 4 týdny.

2007 - Červenec - 25.7. do auta jsem udělal jen pár drobností. Koupil jsem si pár rádoby tuningových drobností. Návleky na pásy, návlek na šaltrpáku, hlavici šaltru a hned to po drobné úpravě namontoval na auto. Taky jsem nachystal na namontoví novou anténu. Zatím jsem ji sice na auto nedal ale všechno přijde. Ještě dodatečně přidávám fotky nového čalounění. Sice na auto přišly jako jedna z prvních věcí, ale k vyfocení jsem se dostal až teď. Takže tady jsou: Stejně tak trošku s opožděním dodávám fotky zadních opěrek hlavy:

2007 - Červen - 22.6. v lakovně mám hotový další kousek na auto. Tentokrát Hagusy. Dalo to práci sundart starý nátěr resp. Komaxit, který byl už na několika místech olopupaný a hliník zoxidovaný. Ale stálo to za to. Rozhodně teď v týhle bavě vypadají znatelně lépe než ta původní černá. Za přispění servisu Škoda Je Ne kde jsem koupil nastřelovací nýty, to proběhlo celkem v pohodě. Den dopředu jsem je navštívil, půjčil si šablonu kterou jsem okopíroval. Druhý den jsem ji rozměřil a nalepil páskou na střechu. Pak následovala návštěva servisu kde mi předvrtaly díry, a nasadily ty dutý nýty. Po příjezdu domů už to byla celkem brnkačka. Stačilo okolo nýtů dát trochu neutrálního silikonu, namáznout i gumová těsnění a pak už to šlo ráz na ráz. za 20 minut jsem byl hotov a to i s očištěním. Ještě ten den večer prošla těsnost hagusů zatěžkávací zkouškou. Na podvečer přišla velká bouřka ale v autě je krásně sucho. Paráda.

2007 - Červen - 19.6.pro změnu přijel na pomoc Tommel. Teda jako ne že bych to nezvládl udělat sám, ale protože ve dvou se to lépe dělá. Takže zatím co já jsm nasadil nový nalakovaný brzdový bubny a rozměřil nahrubo pár dalších drobností, tak Tommel namontoval a připojil motorky stěračů světel. Taky vyměnil světla kvůli tomu že v nich budu vyměňovat optiku blinkrů a taky chci osadit mračítka z laminátu. Které ale nejdříve musím vyrobit.

2007 - Červen - 15.6. Panty sou nalakovaný, kapota taky jdem to nahodit na auto. Takže takhle to vypadalo před tím, takhle to vypadalo, když to bylo rozdělané a takhle to vypadá, když už je to hotové. Ještě musím osadit odhlučňující a tepelnou izolaci. V originále byla použita nějaká pěnová hmota (černý molitan) na kterém byla nalepena hliníková fólie. Toto nahradí tlumící hmota od firmy AZ izolace a protože 3cm tlustou nedělají tak se použije 2cm a k tomu 1 cm vč fólie z prášeného hliníku. Nakonec pro inspiraci dodávám ještě foto atypických pantů aby si i ostatní mohli udělat představu, jak na Ladu 21044i namontovat kapotu z Lady 2107 bez toho aby se muselo vyměňovat čelo. Foto atyp. pantů

2007 - Červen - 10.6. Přijel mi pomoct Luděk a tak jsem konečně mohl oměřit panty na novou kapotu. Musí se udělat atypické, protože čelo z Lady 2107 a 2104 má jinak navrtané otvory jak v pantech tak v čele. Vyřešil to kus plechu vystřižený podle papírové šablony. Do té se vyvrtaly otvory a pak se to svařilo s původnm uřezaným pantem. Ve finále přišel černý komaxit a je to připraveno na auto.

2007 - Květen - 30.5. Tak jsem se konečně dostal na to a dorazil ty podělaný opěrky hlavy. Už jsou v autě i se sedadlem. Nebylo to nic složitého ale ani nic lehkého. Musel jsem udělat nové jezdce z trubek a malou opěrnou konstrukci ta se celá přivařila k opěradlu. Nahoře se pak jen prorazily otvory a na ně přišly plastové úchytky.

2007 - Květen - 11.5. Je pátek. Mám dovolenou, chystám auto na 2. mezinárodní sraz. Díky rodinným problémům jsem se nedostal k montáži kapoty, nedodělal jsem ani opěrky hlavy na zadní sedadla. Stihl jsem akorát auto vysát, umýt a taky navoskovat. Zasloužlo si to za tu dobu co ho mám.

2007 - Duben - 26.4. Dnes jsem vezl kapotu do lakovny Protože jsem ale včera zjistil, že kapota není až tak dobrá jak jsem si původně myslel, tak jsem se byl dneska domluvit jak to vyřešíme.Mám pár drobností které musím na kapotě udělat a v pondělí ji přivézt na lakování. Měla by být za týden a tudíž bych to do Příbrami na II Mezinárodní Lada sraz mohl mít už na autě.

2007 - Duben - 23.4. Volal mi Marek že mi přivezl shrnovací roletu do kufru. Paráda. vypadá to super. Už se těším až to nahodím do auta a to děravý plato půjde z auta ven.

2007 - Duben - Neděle 22.4. Přijel mi pomoct Tommel neboť chtěl po mě nárazník který jsem do teď vozil na autě a já ho nahradil nárázníkem novým. Resp. starším ale typem pro 07. Tedy plast a chromová lišta. Vypadá to o mnoho lépe a zase jsem se o kousek přiblížil typovému číslu 21047. Dál jsem demontoval opěradlo zadního sedadla a nahradil ho zapůjčeným, protože do svého budu osazovat opěrky hlavy. další drobnost byla to že jsem osadil konečně hotové přední tapecíry který jsou u nohou, tím jsem přichytil i poličku u spolujezdce a přimontoval konečně volně se pohupující Ř.J. centrálu a autoalarmu. Jako třešničku na dortu jsem osaadil i tapecír do levých zadních dveří. Pravý musejí počkat, až budu mít zpět od Luďka lepidlo, které si ode mne zapůjčil.

2007 - Duben - Neděle 15.4. Vypsal jsem si pár drobností které jsem chtěl na autě udělat. Počínaje změřením nějakých rozměrů otestování jak sedne přední kapota před tím než půjde na lak a samozřejmě taky ty svíčky. Vše šlo v pohodě a zdálo se že za hodinu nemám co dělat. Jenže. Když jsem se dostal k výměn svíček, zjistil jsem že jsou utaženy tak že povolit jdou jen s půlmetrovým nádstavcem..Ty hovada to utáhli taak že deformační podložka byla opravdu zdeformovaná. No nic méně po povolení šly svíčky vyšroubovat krásně rukou. až na č.4. První co mne zarazilo bylo to že směřovala kolmo, nikoliv dozadu. Povoli ji prakticky nešlo. A vyšroubovat jsem jimusel silou a to doost velkou.Po vymontování mi druhá nešla nasadit. Kouknu a závit byl stržený. Polilo mne horko při představě rozebírání motoru.. Nakonec mi to ale nedalo. Vzal jsem dvě staré svíčky a udělal si z nich závitníky. Jednu jsem na soustruh stočil do kónusu a ve druhé pro změnu vyfrézoval podélné drážky. Nejdříve jsem nasadil ten kónus a po 1/4 otáčkách tam zpět postupně závit trochu protáhl. Pak přišel na řadu druhý "závitník" kterým jsem se v závitu chytl a pak ho doslova protlačil na správné místo. To co tu popisuju na třech řádcích mi trvalo skoro 2,5 hodiny.A praktické procvičení veškerých dostupných sprostých slovíček na adresu firmy která mi LPG montovala..

2007 - Duben - Pondělí 9.4. Velikonoce.vracím se z chaty a ještě odpoledne jsem vyměnil speciální svíčky na LPG za klasiku na benzín. No klasiku...Osadím 4 bodové zapalování, Brisk LOR 15YC. uvidím jestli se to bude slučovat s LPG a jaká bude spotřeba. Ale hlavně jak to pojede. Myslím že zapalovací modul to zvládne.Jenže to jsem ještě netušil že nic nebude tak lehké jak se zdá.

2007 - Duben - Sobota 7.4. Tommel mne poprosil jestli bych mu nepomohl při výměně, resp zkrácení zadních per jeho 2105. Tak jsme se konečně domluvili že to spácháme a že při tom vyměníme i pera u mého auta. Válely se mi doma v regálu už asi dva měsíce a nějak jsem na to nenašel čas. Takže do Tommelovýho sedanu jsem naimplantovali zkrácené pera z vazu Combi a do mého combíka jsem nasadily zkrácené pera z vazu Niva. Už druhý den jsem to otestoval při jízdě jak v terénu tak po silnici. V obou případeh se to osvědčilo skvěle. Na slilnici to perfektně sedí a i naložený to neprosedne, a v terénu to krásně stíhá dorovnávat rozdíly verovností. Co víc by si člověk mohl přát. Tady je pár fotek

2007 - Duben - Je Sobota 7.4. Musel jsem se konečně pustit do výměny pružin, protože jsem chtěl jet na chatu a zadní pera už byly tak vytahané, že při přejezdu větší nerovnosti jsem chytal zástěrkama o asfalt. Protože u sedan se mi velice osvěčili pružiny z vozu Combi, tak jsem pro změnu do Combíka osadil zadní pera z Lady 2121. Teda z Nivy. Porovnal jsem tedy délku pružin a jejich sílu. A i když Majo tvrdil, že mu přišly pera z combi tvrdší než z Nivy, tak opak je podle Tůmy pravdou. Pera z Nivy jsou sice o 12mm kratší ale o dost tvrdší.

2007 - Duben - Vyměnil jsem končně veškeré oleje a filtry, nasadil letní elektrony a při té příležitosti zjistil že hadice předníchbrz jsou total K.O. Takže jsem koupil pár věcí a pustil se v sobotu do opravy. K mému úžasu šlo vše nad míru dobře. Rozhodl jsem se doplnit zkušenost s tím jak dodělat kastliky do předních dveří pro hranaté typy. Potřebujeme k tomu jedno staré plato přední a zadní pak materiál na plato nejlépe tvrzený plast tzv "vekaplan, Ongrofoam, Vikurit atd.." tl 2mm dle mého velice dobře do auta sedne kastlík z felicie. Dá se asi použít spousta jiných typů ale je potřeb si to dopředu dobře zmměřit. Vůle u kastíku z felicie je jen asi 5mm. pak buď nezavřete dveře, nebo neotočíte kličkou okna popřípadě nedolehne páčka otevírání dveří. Tak. Takže dál budeme potřebovat nějakou tlumící hmotu ( osobně jsem použil miralon tl 3mm) pak čalounící látku, koberewc prostě to co dáte jako interiér šikne se trochy montážní pěny, skalpel nůžky nožík svěrky a tužky či fixa. v neposlední řadě pak lepidlo. Osvědčil se mi chemopren a pak lepidlo H22 od firmy Lear. Postup jak jsem to vyráběl já. Nejdřív je potřeba ze dvou plat sundat původní čalounění abychom dostaly šablonu na nová plata. Takže máme šablony. Obkreslíme to na nová plata. Doporučuji použít ten zmiňovaný plast. Má to několik výhod je plastičtější. lépe se z něj dělá, je tepelně tvarovatelný a v neposlední řadě vlivem vlhka nehnije. Při obkreslení resp při ořezávání nových plat nesmíme zapomenout na to že originální potah měl jen necelý milimetr tloušťky a tak pokud budeme nahrazovat potah něčím více tlustým je potřeba plato po obvodu o toušťku materiálu zmenšit. máme hotové plato. teď velice pečlivě přiměříme kastlíky. nesmíme zapomenout že dole je těsnění které se opírá až do plata a tudíž nelze kastlík umístit úplně dolů. Dřel by o těsnění. Z felicie je optimum 5mm nad spodní hranu. Protože originál palto z felicie není placaté ale tvarované, je nutno použít jeho část k dorovnání. Takže jsem plato obkreslil podle kastlíku a surově přípočarou pilou ořezal. milimetr žádná míra. Takto udělanou podložku jsem lepidlem přilepil na nové plato a pak ten vzniklý schodek po celém zbytku plata dorovnal Miralonem tl 3mm perfektně se to kryje. takto jsem nachystal všechny plata. U zadních dvří samozřejmě kastlík nevleze takže tam je po celé ploše miralon. V této době jsem měl už představu o barevnosti plata a protože jsem hračička rozhodl jsem se do potahoviny udělat i intarzie. Bylo nutné je dělat dopředu před vlastním lepením. takže jsem potahovinu nahrubo přiměřil vytečkoval fixou místo kde bude nápis a pak podle kovové šablony tento nápis vyřízl. Pro pozdější přesné usazení jsem si na rubovou stranu obkreslil fixou tvar plata a místa pro otvory pro kličku a páčku dveří. z druhé barvy jsem vyřezal vlastní nápis a složil to dohromady. aby to drželo tak jsem to z rubu podlepil čtverečkem hedvábné látky je tenká a dobře drží. Takto jsem postupoval i se zbývajícími věcmi. Takto hotovou potahovinu jsem pak ve výšce 10ti cm natřel lepidlem a položil na rovnou podložku. Plato přiloži shora podle obrisů a přitiskl. zepředu pak vyválečkoval pomocí gumového válečku na fotky. Pak jsem postupně dolepil po pruzích cca 10ti cm zbytek látky. Doporučuji nespěchat a nelepit to naráz. většinou se netrefíte a opakovat to už nejde.. Lepidlo drží fest, obzvlášť chemopren. Mezitím jsem si očalounil celý kastlík. Je možné ho nečalounit, ale pak musíte buď dodělat atypickou část okolo přední části a nebo kastlík ve finále nalakovat. Protože barvám nevěřím zvolil jsem čalounění. Jde ale o dost prostorový objekt a je nutné dobře měřit hodně potahovinu šponovat a dělat po malých kouscích. Mřížku pro repro jsem původní nechtěl použít a tak jsem se rozhodl vyrobit si novou. Tahokov je správný materiál. stačí jen mřížku zhruba obkreslit s přídvkem obstřihnout a pak na měkké trubce vyklepat do požadovaného průhybu. Ten se dá kontrolovat podle originálu. Mřížku pak obarvila prášková barva Komaxit. tím je v podstatě plato hotové. Ale kdo by chtěl nové pěkné plato a starou hnusnou opěrku u okna?? stačí ji velice podobným stylem očalounit. Tzn sundat původní imitaci kůže i s tím polstrováním (pokud někdo přijdete na to jak rychle to sundat tak sem s tím. osobně jsem to strhl a zbytek lepidla prostě prsty odroli. Zábavná práce. polstrování e totiž mastné a špatně na tom drží lepidlo.) Jako nové polstrování jsem opět použil Miralon a to nejdříve jen 1,5cm úzké proužky v horní a dolní části a na to pak celkové zakrytí. vznikla tak plasticita. Toto jsem pak celé očalounil a látku zahnul asi 1cm přez okraj aby nemohlo dojít k odchlýpnutí a zalepil ji. Pro instalaci do auta jsem použil nastřelovací shrnovací nýty prům 3mm. Původní jsem odvrtal. Je potřeba v čalounění proskenout otvor pro čudlík dveří. pak dobře osadit spodní čalounění. Asi budete muset koupit nové háčky protože staré popraskají. jestliže vám plato padá pod tíhou kastlíku dolů, pomoc je jednoduchá. Podrží ho dostatečně šrouby od madla dveří. Trochu jsem se potýka s odskakováním krytky otevírání dveří ale vyřešil to trošku větší otvor do čalounění.

2007 - Březen - Mám soupis věcí které na autě chci udělat. Nic ale nejde tak rychle jak si člověk myslí a navíc jsem celkem dost už vázaný mým malým klukem, ale přeci jen se nějaký čas vyšetřil. Pustil jsem se do výroby nového čalounění, a osadil do auta první dvě plata a to přední dveře řidiče a spolujezdce. Důvod? v zadních dveřích nebudou přihrádky a tím pádem ani repráky. Osadil jsem do auta tažné zařízení a nechal jsem si osadit LPG. O tom musím napsat trochu víc protože se to nedá jen tak přejít strohým popisem "osadil jsem do auta LPG" takžte probíhalo to nějak takhle:

Cena na webu firmy je už po snížení ceny montáže. No i když jinde to vyjde na stejné love skoro stejné... Rozdíl cen je po Brně minimální. Rozdíl ceny není ani tak v montáži jako spíše v ceně použitých komponentů. Dnes ráno jsem odvezl auto do AUTOLPG k panu Čadkovi, netuše jaké strasti mne ještě vlastně čekají. Cena přestavby je pro moje auto 1700i vč toroidní nádrže 42L 17 990kč + cena LPG který natankují na zkoušku tlaku. Firma je vybavena celkem velice solidně. Montují italský systém Tartarini + elektronika je od AEB. Celkem jsem zíral neb reduktor je skoro o polovinu menší než jsem měl na svý 07 a ovládací panel je v podstatě jedno tlačítko vč dvou diod velikosti cca 15/15mm. Co jsem ocenil bylo to že mi ovládání namontují tam kam jsem si řekl, stejně tak plnící hrdlo a reduktor. Chlapi se zdají jako odborníci v oboru. ukázali mi několik typů nádrží systému plnění atd. Hotovo by to mělo být ještě dnes kolem 15 00 hod. Jak budu s montáží a funkcí spokojenej či nespokojenej dám vědět. Jsem především zvědav na pokles výkonu a spotřebu LPG. Dle jejich slov technologie provozu LPG pokročila natolik že spotřeba LPG je shodná se spotřebou benzínu a pokles výkonu je jen cca o 2% LPG montováno v úterý přez den. Po cestě domů je vše dobré. Ale už večer při pokusu odjet od domu na návštěvu se plynu jaksi moc nechtělo. A to ani po ohřátí. Jelikož jsem ale přijel na podvečer neměl jsem čas si LPG pořádně zkontrolovat. Ráno druhého dne mi po cestě do práce auto 2x chcíplo na křižovatce. Neudrželo volnoběh. Tak jsem volal do firmy, kde mi ochotně řekli ať auto přivezu že mi to seřídí. To jsem tedy udělal. Byl jsem přijat poněkud chladně na můj vkus. Majitel jsem totiž vyrušil z jeho celodenní činosti (telefonování a hraní solitare).Montážník si s autem najel do dílny a mne poslal do čekárny. Seděl jsem tam hodinu a čtvrt a bohužel se tak nechtěně stal posluchačem toho jak auto točí hooodně přez 3500 ot.. No ale když to musí být. Po uvedeném času jsem si myslel že tedy auto bude v pořádku. Skutečně se i lépe chovalo ale jen po cestě do práce. Při převzetí vozidla jsem zaplatil 400 kč za nové svíčky pro plyn, kvůli kterým to nedrželo volnoběh (v solexu na úvoze jedna stojí 68kč- 38 kč za montáž jedné svíčky???) no dobrá ale proč mi je tam nedaly hned při montáži?? Když jsou "nutné" a jak to že mi 07 jezdila s normálníma naprosto bez problémů i na LPG?? Odpoledne při cestě z práce se auto chovalo dost otřesně. Nejen že to neudrželo volnoběh na LPG ale tentokrát už ani na benzin. Vzhledem k tomu že jsem domu dorazil o něco dříve podíval jsem se konečně i pod kapotu.Výsledek??? zděšení.. Násos filtrboxu byl zaslepen protože už jim asi došly nápady jak LPG zprovoznit. Kvalita zaslepení odpovídá kvalitě celé montáže. Zaslepení provedeno víčkem od auto spraye. Našroubovaným na 3vruty do původního sání. Ve víčku provrtány čtyři otvory 8mm kam napadaly plastové piliny sem raději zatím nepátral ale typuju že budou ve filtru.Myslím že začly s úplným zaslepení a otvory postupně přidávali, jak se jim nedařilo LPG doladit.. Reduktor a vlastní kabeláž je uchycena celkem solidně.Jedinná inteligentní věc i když si myslím že i to provedení by mohlo být znatelně lepší. Ale napojení ohřevu reduktoru je něco strašného. Je mi jasné že montáž "T" rozdvojek v místě přípoje topení není asi nejpohodlnější ale bohuže je asi nejlepší. Zde je to namontováno na vývod vody z ohřevu sacího potrubí. Vzhledem k tomu, že ale daný vývod má jiný průměr, je zde použito několik eskapásek a protože tenká hadička se pod vahou té tlusté ohýbá, tak je to přibastleno stahovacíma páskama ke všemu co bylo v dosahu. Když pominu to že se páska do hadic zařezává, tak jde o to že tenká hadička je za výstupem z sání prakticky zlomena a uskřípnuta.Nevím kolik pak jde teplé vody do reduktoru...A nebavím se o tom že tato gumová hadice je vedena asi tak 5mm od výfukového kolena. Jak dlouho asi bude snášet teplotu výfukového potrubí než zkřehne a praskne!!! Jediné co je inteligentně namontováno je potrubí od předu dozadu a vlasntí plnící hrdlo. Na tom se totiž asi nic nedá pokazit. A tak si Brňáci v případě montáže můžete vybírat mezi jinýma firmama. Mezi kterýma ale?? Ptrotože jsem ztratil trpělivost, požádal jsem o pomoc jejci mateřský závod. Celkem velice ochotněě mi našli temín už za dva dny. I když po předchozím vstřícném jednání ve firmě Čadek už jsem byl po rozhovoru v telefonu zdrženlivější.S obavami jeslti vůbec dojedu a jak se k tomu ve firmě HTS Zábřeh postaví jsemse ráno vydal na cestu.Nakonec jsem byl nad míru spokojen.LPG mi tam opravili. Přístup super. Ohromě ochotní. vše na jejich náklady. Co předělávali?? :


- zdemontovali mi ten nesmyslný kryt na sání auto jede lépe na benzín i na LPG a na LPG nezdechá
- zaslepili a odpojili přívod vody do reduktoru, neb průžez 8mm a ještě zlomením hadice uskřípnutý byl naprosto nedostačující pro ohřev reduktoru..
- napojili vodu na reduktor v místě vstupu topení a zkrátili tak hadice cca o 30-40cm každou
- motorek který dávkuje LPG předělali od reduktoru k airboxu. Má být co nejblíže k airboxu a já ho měl asi 10cm od reduktoru a 70cm od airboxu...
- předělali upevnění hadic, takže už mi nebloncají v autě
- seřídili znova škrtící klapku na benzín a seřídili LPG
- doporučili zdemontovat svýčky LR15YS a nahradit je klasickejma LR15YC

Výsledek? Auto jezdí super jak na LPG, tak na benzín. Defakto nerozeznávám rozdíl. auto startuje a drží volnoběh jak na benzín tak i na LPG a navíc nezdechá a to i po ránu bez ohřátého reduktoru. Při přepnutí z Benzínu na LPG se auto necuká. Prostě vše se chová tak jak má. Jako návdavek mi vysvětlili jak proměřit funkci lambdasondy, jak ovlivnit a změřit bohatost směsi, jak si nastavit reduktor atd atd.. Takže firmu ELPIGAZ Zábřeh. mohu vřele doporučit. srovnání s ostatníma firmama ne 100 a 1 ale spíše 1000 a -100. Tím jsem věc ohledně LPG poažoval v podstatě za vyřízenou. Bohužel mělo mne čekat ještě jedno překvapení… Vydal jsem se na magistrát nechat si zapsat LPG do velkého resp malého techničáku. Vybaven dokumentací od LPG, velkým malým techničákem, občankou a 50kč sem si vzal pořadové číslo. Po hodině asi jsem přišel na řadu. První chvíle, kdy jsem začal uvažovat o prokletí LPG v autě přišla ve chvíli kdy dotyčný úředník vyplnil nějaké drobnosti a narazil mi tam datum s rokem 2008. Naštěstí si toho ale všiml a přemýšlel jak to opravit. ve finále to přebarvil korekční páskou. Sedl jsem si a čekal na vystavení malého TP. po chvíli resp asi po 45minutách mi dotyčný oznámil, že mi TP nemohou vystavit, protože v dokladu od LPG je špatně sečtena pohotovostní hmotnost vozidla. rozdíl byl 10 KG p. Čadek neumí sečíst dvě čísla... Takže hups do auta přez celé město do firmy kde mi to montovali tam mi to opravili dali razítko a zpět opět 45min u okýnka a opět chyba tentokrát zjistil, že to opravené datum, který mi tam dal je sice už se správným rokem ale s datumem 1.3.2007 ne 12.3...... nakonec to ale dobře dopadlo a LPG mám konečně v TP zapsaný. doufám že jsem už problémy kompletně vyřešil. A Perlička nakonec. Když jsem dojel do firmy Čadek pro opravu součtu hmotností v TP, tak se mi zvedl volnoběh. Membrány si sedají. tak mi ve firmě nabídli že mi volnoběh seřídí. Přemýšlel jsem jestli je mám poslat do pr...le hned a nebo za chvíli. Měl jsem chuť jim říct že jestli se někdo z nich jen k autu přiblíží na 5m urazím mu ruce u samého zadku.

2007 - Leden a Únor - auto prošlo zatěžkávací zkouškou.Mám najeto už 2 000 km. Ale klidný moc nejsem, protože bych potřeboval vyměnit oleje a podívat se na brzdy a podobně.Prostě udělat to co člověk by po koupi staršího auta udělat měl. Jenže Zima je a není. Když už se rozhodne něco dělat napadne sníh. :-( No nevadí dodělal jsem konečně alarm a centrál. Sice ne úplně chybí mi ještě dorazit centrál dveří kufru ale to je trochu problematičtější.

2006 - Listopad a Prosinec - je zima kdo by to řekl. Na autě se nedá moc věcí dělat a tak člověk hlavně plánuje co bude dělat.

2006 - Říjen - je 7. říjen já už mám vytištěnou smlouvu a jedu s Luďkem do Příbrami,kde mám domluveno koupení svého nového auta. Dle předchozího ohledání Myšem, auto se zdá jeko velice solidní.Relativně ne moc staré a v pěkném stavu. Jde jak jinak než o Ladu. tentokrát je to Combík 21044i čili auto s obsahem 1,7L a především je to stříkačka. Odpadá spousta věcí na práci. Hned při koupi auto přezouváme na zimní a jedeme do Brna. Auto jede velice spořádaně. Jsem nadšený. Doma okamžitě po příjezdu montuji paměťový cyklovač, a pouštím se do instalace alalrmu a centrálu.